سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجلس های دانش عبادت است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مرکز آموزش و پژوهش های حقوقی سبحان - بسیج حقوقدانان استان مرکزی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :1
کل بازدید :93186
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/1
3:6 ع

هفته مبارک بسیج مبارک و ماه محرم بر عاشقان حسینی و بسیجیان تسلیت باد.

هفته مبار بسیج

امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس الگوی بسیج و شهادت و بصیرت و جانبازی

هفته مبارک بسیج

التماس دعا

یاعلی


  

پیشگیری به معنای جلوگیری یا پیشی گرفتن است کـه در حـوزه جـرم‌شـناسی فصل مهمی را به خود اختصاص داده و بسته به نوع کاربری‌اش به دسته‌های مختلفی تقسیم شده است. اهمیت توجه به امر پیشگیری به بخش قانون‌گذاری نیز وارد شده و کشور ما همپای سایر کشورها از آن بی‌نصیب نبوده و آثار آن در جای جای قانون اساسی قابل مشاهده است. هر یک از قوای مجریه، مقننه و قضاییه در حوزه فعالیت خود موظف به برنامه‌ریزی و اجرای تصمیم‌هایی شده‌اند که وقوع جرم در جامعه را کاهش دهد...

 

ادامه مطلب...

91/8/30::: 8:0 ع
نظر()
  

حاشیه‌نشینی به آن سنخ از زیست شهری اطلاق می‌گردد، که در حومه شهرها، تعدادی خانوار بد مسکن، یک مرکز جمعیتی یا شهرک مانندی را به وجود آورند.  در فرهنگ شهر و شهرنشینی، حاشیه نشینی تا حدود زیادی مترادف با مفاهیمی چون زاغه نشینی و آلونک نشینی به کار برده شده است  .

حاشیه نشینی یک پدیده اجتماعی است و این پدیده اختصاص به عصر فعلی نداشته و ریشه در ادوار و اعصار گذشته دارد و این پدیده هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه وجود داشته ودارد. و تنها تفاوت آن در کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه...

 

ادامه مطلب...

  

عملکرد دستگاه قضایی در کاهش جرایم

با گذشت قرون متمادی از برخوردهای قهری با جرایم و حصول کمترین نتیجه از اعمال مجازات صرف برای مجرمان، کارشناسان علوم اجتماعی به این نتیجه رسیدند که علاج واقعه را باید قبل از وقوع اندیشید.

هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته موضوع پیشگیری از وقوع جرم و نیز فاصله گرفتن از برخوردهای قهری صرف، به یک اصل بدل شده و همواره مورد توجه دولتمردان بوده است به تبع این امر، تنظیم‌کنندگان قانون اساسی نیز بر این موضوع گرایش و تأکید ویژه داشته‌‌اند و از این رو موضوع «پیشگیری از وقوع جرم» را که یک مقوله اجتماعی است - طی بند 5 اصل 156 قانون اساسی- در حوزه وظایف قوه قضائیه قرار داده‌اند.

 

 

 

ادامه مطلب...

91/8/28::: 10:24 ع
نظر()
  

نقش روانشناسی در کاهش جرم مواد مخدر

مقدمه 

در دنیای پیچیده و دشواری که ما زندگی می‌کنیم، مسایل و مشکلات فراوانی در مسیر حرکت انسان وجود دارد که غلبه بر آنها، شرط اصلی موفقیت و پیشرفت فرد می‌باشد؛ بر این اساس هر فرد برای مقابله مؤثر با مشکلات و رسیدن به موفقیت و پیشرفت بیشتر، به مجموعة ویژه‌ای از مهارت‌ها که موسوم به مهارت‌های زندگی هستند، نیاز دارد. اگرچه برخی از انسان‌ها در مسیر رشد خود به طور تصادفی و به صورتی نامنظم برخی از این مهارت‌ها را می‌آموزند و به زندگی شاد و موفقی می‌رسند ولی برای بسیاری از انسانها هیچ گاه فرصتی برای آموختن مهارت‌های زندگی به صورت تصادفی به وجود نمی‌آید. بنابراین آموزش مهارت‌های زندگی به افراد جامعه ضروری است.انسان در طول زندگی زمانی دچار مشکلات شدید می‌شود که تعادل بین میزان مشکلات و فشار روحی روانی و روش‌های مقابله و مقاومت در مقابل آنها از بین رفته باشد. ایجاد تعادل میان مشکلات روحی و روانی و مهارت‌های سازگاری، تلاش زیادی را می‌طلبد. زیرا آدمی همواره در صدد حل مشکلاتش می‌باشد.افراد در مواجهه با مشکلات زندگی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افرادی هستند که توان مبارزه با مشکلات را در خود نمی‌بینند و احساس می‌کنند که زندگی تیره و تار شده و همه چیز در زندگی علیه آنها است و تمام تلاش‌هایش بی‌نتیجه است.

ادامه مطلب...

  

 با توجه به اثر بخش بودن مقاله زیر از کلیه خوانندگان به ویژه مدیران سیاسی اداری ، حقوقی ، فرهنگی خواهشمند است جهت توسعه ی فرهنگ پیشگیری در خصوص موارد ذیل در سطح عموم شهروندان برنامه ریزی نموده تا آموزش های مذکور در جامعه عملیاتی گردد.

مقاله زیر از دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی در وبسایت  سامانه نشریات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)   دریافت شده است و کلیه حقوق آن برای وبسایت مذکور محفوظ می باشد.

 

ادامه مطلب...

91/8/14::: 6:33 ع
نظر()
  
با عنایت به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان رسالت دارد جهت آموزش های حقوقی مردم نهاد در عرصه پیشگیری از جرایم فعالیت نماید لذا با مشارکت همه علاقه مندان سعی دارد از مقالات علمی و پژوهشی صاحب نظران جهت افزایش معلومات کلی حقوقی و علمی شهروندان گام مثبت بر دارد. مقاله زیر از وبلاگ میثم رضوانیان برای مطالعه حاضرین گرفته شده است و تمام حقوق آن برای وبلاگ میثم رضوانیان محفوظ میباشد.

 

ادامه مطلب...

91/8/8::: 8:33 ع
نظر()
  

با سلام. به اطلاع بسیجیان حقوق دان می رساند سامانه پیام کوتاه و رایانامه سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی جهت دریافت نظرات سوالات انتقادات و پیشنهادات شما دوستان راه اندازی شده است .

شماره پیامک : 98660008613+

رایانامه : JuristBsjMkz@Mailfa.org


91/8/7::: 7:7 ع
نظر()
  

لطفا نظرات حقوقی خود رادر خصوص قطع شبکهای برون مرزی صداوسیما بیان نمایید

صدا و سیما


91/8/1::: 5:22 ع
نظر()
  
  

شهادت امام باقر (ع)رابرعموم مسلمانان وجامعه حقوقدانان تسلیت عرض می نماییم.

امام باقرالعلوم(ع)

امام باقر


  
  

fd

fd