سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! نگریستن به رخسار تو شوق دیدارت را از تو درخواست می کنم . [فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
مرکز آموزش و پژوهش های حقوقی سبحان - بسیج حقوقدانان استان مرکزی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :2
کل بازدید :93094
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/1/9
7:35 ع

به منظور فرهنگ سازی جهت جلوگیری از آلودگی زیست محیطی اصل 50 قانون اساسی بیان داشته است: "در جمهوری اسلامی‌، حفاظت محیط زیست که نسل‌امروز و نسلهای بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته‌ باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیتهای اقتصادی وغیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن‌ ملازمه پیدا کند، ممنوع است‌."

 

آلودگی هوا در اراک

ادامه مطلب...

  
  

بسمه تعالی

به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی همایش " فقهی ، سیاسی و حقوقی قانون اساسی " در تاریخ 12/09/1391 برگزار گردید.

 

همایش روز قشر بسیج حقوقدانان

ادامه مطلب...

91/9/14::: 6:43 ع
نظر()
  

در راستای ایفای این رسالت خطیر چند نکته حائز اهمیت است:

1ـ دادستان در مقام عمل باید از قاطعیت و صلابت مقتضی برای ایفای این نقش برخوردار باشد و اقدام او ضمانت اجرای مناسبی در پی داشته باشد .

2ـ بمنظور جلوگیری از بی انضباطی و اعمال اقدامات خود سرانه به نام حفظ حقوق جامعه، باید حدود و ثغور ورود دادستانی به این مقوله مشخص شود .

3ـ اشخاصی که بعنوان دادستان انتخاب می شوند باید از اشراف نسبت به مصادیق حقوق عامه برخوردار باشند تا بتوانند با اعمال به موقع و اقدام مناسب از عهده ایفای این نقش خطیر برآیند .

4ـ به منظور ایجاد وحدت رویه ـ هماهنگی و همپوشانی باید مرکز ثقلی چون دادستانی کل کشور در مقام همگرایی و همسویی دادسراها در سراسر کشور،سکاندار حرکت نظام دادسرایی به سمت تضمین و حفظ حقوق عمومی برآید....

  

ادامه مطلب...

91/9/2::: 5:39 ع
نظر()
  

با گذشت قرون متمادی از برخوردهای قهری با جرایم و حصول کمترین نتیجه از اعمال مجازات صرف برای مجرمان، کارشناسان علوم اجتماعی به این نتیجه رسیدند که علاج واقعه را باید قبل از وقوع اندیشید    .

هم‌اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته موضوع پیشگیری از وقوع جرم و نیز فاصله گرفتن از برخوردهای قهری صرف، به یک اصل بدل شده و همواره مورد توجه دولتمردان بوده است به تبع این امر، تنظیم‌کنندگان قانون اساسی نیز بر این موضوع گرایش و تأکید ویژه داشته‌‌اند و از این رو موضوع «پیشگیری از وقوع جرم» را که یک مقوله اجتماعی است - طی بند 5 اصل 156 قانون اساسی- در حوزه وظایف قوه قضائیه قرار داده‌اند .

بستر سازی برای کاهش ارتکاب جرم، ساماندهی اقشار آسیب‌پذیر نظیر زنان و کودکان و بررسی مشکلات آنها در محاکم، توجه به معضلات اجتماعی و حل آنها در راستای کاهش آمار بزه و جرم و بررسی بسترهای جرم خیز و تلاش برای محو آنها همگی از جمله اقداماتی است که تحقق این بند از اصل 156 قانون اساسی را امکان پذیر می‌سازد...

 

 

ادامه مطلب...

  

با سلام. به مناسبت هفته مبارک بسیج از 1/9/1391 لغایت 8/9/1391 مشاوره حقوقی رایگان در سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی برگزار میگردد.

از کلیه دوستان بسیجی و همشهریان عزیز تقاضا مندیم جهت اطلاع از هرگونه مشاوره حقوقی در هر زمینه به سازمان مراجعه نمایند و یا با شماره تماس سازمان تماس حاصل فرمایید.

 


  

fd

fd