سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها، خاک و دانش، نهال و گفتگو، آب است . هرگاه آب از خاک جدا افتد، نهال خشک گردد . [امام صادق علیه السلام]
مرکز آموزش و پژوهش های حقوقی سبحان - بسیج حقوقدانان استان مرکزی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :33
کل بازدید :93459
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/23
7:17 ص

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مسجد به عنوان یک کانون مذهبی، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد...

 

نقش مساجد در پیشگیری از وقوع جرم/ جلوگیری از ایجاد فاصله میان مردم و علما
یزد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مسجد به عنوان یک کانون مذهبی، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین حیدری پیش از ظهر دوشنبه در همایش نقش ائمه جمعه و جماعات در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: می ‌توان با جذب جوانان به مساجد و تفهیم معارف دینی و تحکیم مبانی اعتقادی آنان، از وقوع بسیاری از جرائم در جامعه جلوگیری کرد.

وی برقراری رابطه صمیمانه با مردم و تفهیم مبانی دینی به آنها همچنین رونق بخشیدن به کانون ‌های فرهنگی مساجد با کمک بسیجیان توسط روحانیون را عامل مهمی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دانست.

حیدری با اشاره به اینکه نباید بین علما و مردم فاصله بیفتد، افزود: روحانیون باید با ترویج معارف دینی، جامعه را اصلاح کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت طلاب و روحانیون، رسالت پیامبر (ص) و جانشینان آنان است، تصریح کرد: رسالت پیامبر (ص) آوردن دین الهی و منطقی برای تمامی جوامع بشری بود و ارتباط به گروه و قشر خاصی ندارد و قوانین این دین معتدل و متعادل است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار پرونده‌ های ورودی به دادگستری یزد طی سال‌های اخیر افزود: در سال گذشته نزدیک به هزار و 500 فقره پرونده طلاق در استان به ثبت رسیده که تبعات بسیاری برای جامعه به همراه دارد.

حیدری، تعداد زندانیان استان یزد را در حال حاضر بیش از سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: جرائم بیشتر زندانیان مروبط به مواد مخدر و سرقت است.

وی، تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم را در راستای جلوگیری از وقوع جرائم در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: جرائم و مفاسد، پیشرفت جامعه را مختل می‌کند و باید از طریق کارهای پیشگیرانه و پیوند عمیق با نسل جوان، جامعه را اصلاح کرد.

خبرگزاری مهر - 1391/07/24 


  

fd

fd