سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
مرکز آموزش و پژوهش های حقوقی سبحان - بسیج حقوقدانان استان مرکزی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :40
کل بازدید :93290
تعداد کل یاداشته ها : 31
103/2/10
1:5 ص

همایش تبیین اقتصاد مقاومتی و مقابله همه جانبه با تحریم ها در اراک برگزار شد...

 

به مناسبت هفته دفاع مقدس سازمان بسیج حقوقدانان استان مرکزی برای اولین بار در استان مرکزی با مشارکت بسیج اصناف ، مجمع امور صنفی ، صنعت معدن تجارت در تاریخ 2/7/1391 اقدام به برگزاری همایش مذکور نمود که در این همایش بعد از بیان اهداف همایش جناب آقای دکتر حبیب زاده مشاور حقوق بین الملل در سازمان بسیج حقوقدانان کشور راهکار های حقوقی مقابله با تحریم ها را تشریح نمودند.

 سپس جناب استاندار مرکزی گفت: تفکر و اندیشه غرب این است که اسلام باید منزوی باشد و مدل مدیریت اسلامی نباید مطرح شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی،"علی اکبرشعبانی‌فرد" در همایش تبیین اقتصاد مقاومتی و مقابله همه جانبه با تحریم‌ها، افزود: بعد از جنگ جهانی دوم جهان به دو قسمت تقسیم شد و این دو بلوک بر جهان مدیریت می‌کردند ولی بعد از 80 سال، بلوک شرق و همچنین نظام سرمایه‌داری نابود شده و قدرت خود را از دست دادند.

 

 

 

وی گفت: بعد از پیروزی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، مدل جدید و تازه‌ای با نام مدل مدیریت اسلامی که مبتنی بر حقوق تساوی و برابری بود شکل گرفته است، بخشی از بیداری اسلامی ریشه در مسائل اقتصادی دارد چنانکه می‌بینیم ملت مصر با وجود کمک‌های آمریکا به دلیل وجود فقر در جامعه انقلاب کردند.

 

 

 

شعبانی‌فرد افزود: مسئله هسته‌ای ایران که از سوی غرب مطرح می‌شود بهانه است، نظام سرمایه‌داری مسئله هسته‌ای را بهانه کرده‌اند و این تنها هدفشان نیست و مهم‌ترین مشکل آن‌ها مشکل مدیریت انسانی است، تفکر و اندیشه غرب این است که اسلام باید منزوی باشد و مدل مدیریت اسلامی نباید مطرح شود و در نتیجه می‌توان گفت که اختلاف با غرب برسر اختلاف در تفکر و اندیشه است و بهانه مسئله هسته‌ای است.

 

 

 

وی تصریح کرد: با نگاه به چند سال اخیر متوجه می‌شوید که نام‌گذاری سال‌ها که توسط مقام معظم رهبری انجام می‌شود، اقتصادی بوده است، دشمن برای منزوی کردن ایران ازعملیاتی 8 گانه استفاده می‌کند که از مهم‌ترین بندهای آن می‌توان به ایجاد نارضایتی در بین مردم و تقابل مردم با حکومت، ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی، انزوای سیاسی در جامعه، اختلال در صادرات و واردات، ایجاد گرانی و جلوگیری از انتقال تکنولوژی مدرن اشاره کرد.

 

 

 

شعبانی‌فرد با اشاره به ناکار آمد بودن تحریم‌ها، گفت: با تمام تلاش‌های دولت آمریکا برای تحریم نفت ایران باز هم مشاهده می‌شود که چندین کشور از تحریم استثنا هستند و این نشان دهنده ناکار آمدی تحریم‌ها است، باید راه مقاومت را در همه زمینه‌ها ادامه دهیم و باید بدانیم که هدف دشمن وارد کردن لطمه به رشد کشور و جدا کردن مردم از نظام اسلامی است.

 

 

 

استاندار مرکزی با بیان این‌که بعد از جنگ جهانی دوم شدید‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده است، راهکارهای مقاومت در مقابل تحریم‌ها را مردمی کردن اقتصاد، اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، کمتر شدن وابستگی اقتصادی به دولت و ایجاد نقش نظارتی و کمک کننده برای دولت در اقتصاد، کاهش وابستگی به نفت، رونق دادن بخش کشاورزی، فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و استفاده حداکثری از زمان عنوان کرد.


به گزارش خبرنگار مهر، استاتدار استان مرکزی ظهر یکشنبه در این همایش گفت: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی یکی از راهبردهای برون رفت از تحریم های دشمنان است.

علی اکبر شعبانی فرد افزود: باید با کاهش وابستگی ها به بخش دولت و توانمند سازی بخش خصوصی در مسیر خودکفایی کشور حرکت کرد.

وی با بیان این که تحریم های اقتصادی علیه ایران شدیدترین نوع تحریم ها علیه یک کشور بعد از جنگ جهانی دوم است گفت: ملت ایران ملتی هوشمند و اندیشمند است که توانسته 33 سال در برابر این تحریم ها ایستادگی کرده و نه تنها عقب نکشیده اند بلکه توانسته اند با حرکت در میسر رشد و تعالی پله های پیشرفت در حوزه های مختلف علمی را بپیماید.

استاندار استان مرکزی مدیریت مصرف در کنار فرهنگ سازی را یک ضرورت اجتناب ناپذیر در مسیر مقابله با جنگ اقتصادی دنیا علیه ایران دانست و افزود: باید با استفاده حداکثری از زمان، حذف هزینه های سربار و ایجاد تعادل در مصرف اقتصاد مقاومتی را در جامعه پیاده کرد.

شعبانی فرد در ادامه با اشاره به تهدیدهای اسرائیل مبنی بر ره راه اندازی جنگ علیه ایران بیان داشت: اسرائیلی که نتوانست در برابر تنها تغذیه فکری ایران به رزمندگان لبنان در جنگ 33 روزه ایستادگی کند چگونه می خواهد در برابر قدرت نظامی ما بایستد؟

وی ادامه داد: همه دنیا خبر از اوضاع نامناسب اسرائیل و مشکلات درونی این کشور دارند و نخست وزیر ملعون اسرائیل باید بجای تهدیدهای بی اساس ایران چاره ای برای حل مشکلات خود بیاندیشد.


91/7/18::: 8:5 ص
نظر()
  

fd

fd